Fotbollsskolan har dragit igång!

Nu har jag varit i Ghana i en vecka och jag börjar äntligen komma in i livet här. Det är mycket som är annorlunda än hemma och mycket att vänja sig vid. Min värdfamilj är väldigt väldigt snälla så det är väldigt roligt. De lär mig laga riktig Ghanamat och idag ska jag få lära mig göra vårrullar, Ghana style.

Igår drog projektet, fotbollsskolan, igång ordentligt och vi hade en grym dag på Great Achievers International school. Vi samlade ihop 16 tjejer i 16 årsåldern som spelade match mot varandra och trände endel. Sedan spelade 14-16 åriga tjejer mot varandra och efter det så plockade jag och skolans sportchef ut de 10 bästa tjejerna som vi ska träna med senare. Vi kommer att göra detta på minst 4 olika skolor. Efter det så har vi 4 skollag med tjejer i 14-16 årsåldern som ska få spela en turnering mot varandra. Tuneringen kommer att ske i november då Julia anlander till Ghana. Hon ska ha med sig fler tröjor så att vi kan ha 4 olika lag. Är så kul att se dem spela i gamla baikkläder, mitt baikhjärta bankar!

Vi hoppas kunna hitta fler skolor att samarbeta med, men i dagsläget har vi 4 stycken. På onsdag nästa vecka ska vi ha nästa uttagningsmatch. Fram tills dess ska jag vara lärare på en skola och jobba med att bygga upp Children Village.

Jag återkommer då jag har tillgång internet igen!
\Amanda





» NAMN

» E-POST (publiceras ej)

» URL/BLOGG



Kom ihåg mig!

      TILLBAKA TILL STARTSIDAN
      http://womensoccerghana.blogg.se/