Ghana food


Ja det svänger minst sagt snabbt här borta. En av skolorna som vi ska träna vill helst plötsligt ha ett intyg från något huvudkontor på att vi ska hålla i träningar, och nu har vi varit där på kontoret inne i stan 3 dagar i sträck och vi får inte tag i personen som kan skriva under intyget så vi måste tyvärr avsluta samarbetet med den skolan. Tjejerna kommer bli sååå besvikna! Men saker och ting går inte på räls här borta..man får verkligen kämpa och ha tålamod. Nu har vi bara 3 skolor att träna och till tuneringen ska vi försöka få ihop flera lag.

Förövrigt så är livet här i Ghana väldigt väldigt bra! Jag har nu börjat trivas väldigt bra då jag vant mig vid värmen och allt som är annorlunda än hemma. Idag efter träningen så satt jag bak på flaket i bilen och lät håret blåsa i vinden och bara njöt av omgivningen längst landsvägen. Alla vinkar och ropar då man kommer åkandes, speciellt barnen älskar att se en Brouni (vit person). Det började bli mörkt ute när vi kom tillbaka och en underbar middag väntade sen då jag kom "hem". Svårt att beskriva en känsla här med ord, men när jag satt där på flaket kände jag att jag verkligen gjorde det rätta. Åkte hit och startade den här fotbollsksolan. Tjejerna jag tränar är toppen och tycker verkligen det är roligt med träningarna och sen denna upplevelse i ett afrikanskt land är värd allt. Väldigt väldigt värd.





Mina 2 favoriter hittills vad gäller Ghana food:

Plantane och Jam (potatisliknande konsistens) och en stuvning med fisk, SÅ gott!!
De är snälla och ger mig en sked ibland, annars äter alla allting med händerna.
Det är varmt och kladdigt, men kul att testa hehe :)
 

Någon typ av fisksoppa med ris, mycket gott och starkt!







» NAMN

» E-POST (publiceras ej)

» URL/BLOGG



Kom ihåg mig!

      TILLBAKA TILL STARTSIDAN
      http://womensoccerghana.blogg.se/